środa, 28 września 2011

Jak kupić obraz i nie dać się oszukać?

Kilka tygodni temu zastanawiałem się nad kupnem obrazu na ścianę, miałem z tym nie mały kłopot, ale w końcu udało mi się wybrać wymarzony obraz za rozsądną cenę. Poniżej zamieszczam kilka praktycznych wskazówek, którymi kierować powinien się każdy, kto zamierza kupić obraz.
Wszystko zaczęło się na początku miesiąca, dostałem polecenie kup „ładny” obraz na ścianę. Zadanie w zasadzie nieskomplikowane, ale posłuchajcie dalej. Wybrałem się do galerii sztuki w naszym mieście licząc nie tyle na gotowy obraz ile na wskazówki gdzie takowych szukać i jaki obraz mniej więcej wybrać. Jedyną informacją, jaką uzyskałem to śmiech Pani oprowadzającej, gdy zapytała ile pieniędzy przeznaczyłem na obraz.
Nie poddając się zacząłem przeszukiwać internet w celu znalezienia „czegoś ładnego”, zacząłem od allegro (portal, który szczególnie odradzam). Na allegro znajdziemy masę różnego rodzaju obrazów wycenionych tak absurdalnie, że na pierwszy rzut oka nie można w to uwierzyć – np. kopia obrazu Kossaka za 99 złotych!! Niestety jako niezbyt doświadczony klient kierowałem się głównie ceną no i zdjęcie obrazu wyglądało tak ciekawie. Zaryzykowałem i kupiłem obraz, na maila otrzymałem informację, iż czas realizacji zamówienia to min. 1 miesiąc, po wpłacie zaliczki czas ten można skrócić do 16 dni. W trakcie „pracy” nie otrzymywałem powiadomień ani zdjęć stanu obrazu, co trochę niepokoiło – sprzedający poinformował mnie, że stan obrazu można zobaczyć za dodatkowy koszt – zapłaciłem. Zdjęcie, jakie otrzymałem było bardzo niewyraźne prawdopodobnie robione telefonem komórkowym. Pracy nie otrzymałem do teraz, obecnie jestem na etapie walki z nieuczciwym sprzedającym.

Ale zadanie to zadanie – wpisałem w google – obrazy na zamówienie i wybrałem jeden z odnośników. Po skonsultowaniu się telefonicznie z malarką ( rozmowa trwała ok. 5-10 minut), wszystko zostało ustalone cena 350 zł – wgląd w pracę otrzymałem po 7 dniach. Wykonanie 14 dni i ani dnia spóźnienia obraz pięknej jakości, (co przyznała sama Pani z galerii). Za dodatkowe 10 złotych otrzymałem trzy obrazki zimowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz